Saturday 24 December 2011

Majlis akad nikah ustazah ain


alhamdulillah , ustazah kesayangan telah selamat di ijab kabul bersama pasangan.Mabruk !!


ustazah Nurul Ain binti Mat Ros dan Ustaz Khalid Osama Al-Sudani


Ustazah Ain merupakan ustazah tasmik saya yang pertama, malangnya saya hanya sempat bersama dengan ustazah hanya satu sem setengah sahaja.Ustazah meneruskan langkahnya dengan menyambung pengajian di UIA. Setiap kata-kata beliau menjadi pendorong yang besar bagi kami semua.Sayang ustazah !!

Semoga ustazah kekal bahagia hingga ke anak cucu bersama pasangan. Melahirkan para mujahid- mujahidah sehabatmu ustazah. 

Teringat kata-kata doktor kesayangan ustazah Ain selepas majlis akad nikah ....orang yang bernikah akan  dapat merasai perasaan  mawadddah dan rahmah. Apa yang dimaksudkan dengan mawaddah adalah bukannya hanya cinta sahaja.Sebenarnya yang dimaksudkan itu adalah cinta yang disertai ,ditonjolkan melalui perbuatan.Manakala rahmah iaitu , tidak berkira dalam segala aspek, menerima segala  kelebihan dan kekurangan, saling memaafkan antara satu sama lain.

..................................................................................................................................................................

Alhamdulillah ,Allah mudahkan perjalanan kami untuk sampai ke UIA . Perjalanan yang penuh sesak ,serta disertai dengan hujan yang berterusan bukan penghalang semangat nak jumpa ustazah yang tersayang. 
Setibanya di stesen lrt Gombak , dek kerana ustazah kurang sihat ,maka kami terpaksa naik bas UIA. Sebenarnya agak ketat untuk masuk ke dalam kawasan UIA ,Allah mudahkan apabila bas memasuki pintu gerbang , tiada sebarang pemeriksaan dilakukan. Maka akhirnya , saat yang dinanti untuk berjumpa dengan ustazah terlaksa juga.

Insya allah ustazah , kami akan turut meriahklan majlis yang akan berlangsung di Simpang Renggam pada bulan Enam tahun 2012. 

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi baca (^-^)

Ads Inside Post